مذاکرات هسته ای براساس تدبیر مسئولان و مصلحت نظام اسلامی انجام شده است
کد خبر: 3332490
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

مذاکرات هسته ای براساس تدبیر مسئولان و مصلحت نظام اسلامی انجام شده است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مذاکرات هسته ای براساس تدبیر مسئولان و مصلحت نظام اسلامی انجام شده است، افزود: ملت ایران هیچگاه از آرمان های امام، اصول انقلابی نظام اسلامی، مبارزه با استکبار و استعمار و حمایت از نهضت های آزادی بخش جهان دست بر نمی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 2 مرداد در خطبه های نماز جمعه این شهر، جمع بندی مذاکرات هسته ای را حاصل تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و استقامت و ایستادگی ملت ایران دانست و اظهار کرد: کسانی که سال ها می خواستند پیچ و مهره صنعت هسته ای ایران را برچینند، نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای براساس تدبیر مسئولان و مصلحت نظام اسلامی انجام شده است، افزود: ملت ایران هیچگاه از آرمان های امام، اصول انقلابی نظام اسلامی، مبارزه با استکبار و استعمار و حمایت از نهضت های آزادی بخش جهان دست بر نمی دارد.

این کارشناس دینی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه مذاکرات هسته ای نباید در کشور دودستگی ایجاد کند، گفت: توافق هسته ای مورد رضایت دو طرف مذاکره است و برد – برد محسوب می شود. همچنین مجاهدت های مذاکره کنندگان هسته ای ایران در گذشته در دستیابی به این توافق بسیار موثر بود.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه هیچ گروه یا حزبی حق مصادره مذاکرات به نفع خود را ندارد، خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل نتیجه مذاکرات هسته ای را پیروزمندانه می‌دانند و برخی نگاه بدبینانه به مذاکرات دارند، اما در واقع توافق هسته ای حاصل زحمات همه کسانی است که در طول بیش از یک دهه، در این زمینه تلاش کرده اند و لذا باید قدردان مردم باشیم.

وی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را موجب تعالی و توسعه کشور در همه عرصه ها دانست و یادآور شد: توجه به تولید و توان داخل، صرفه جویی در منابع و پیگیری مطالبات به‌ حق مردم در بخش اشتغال و برطرف شدن بیکاری براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه مسئولان قرار بگیرد.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به جهاد علمی دانشمندان کشورمان به‌ ویژه در صنعت هسته‌ای، بیان کرد: قدرت علمی ایران در زمینه صنعت هسته ای توان بازدارندگی برای نظام ایجاد کرد و شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» طرف مقابل را مجبور به مذاکره کرد؛ در غیر این صورت پای میز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نمی آمد.

captcha